Pagina's

19.10.14

Zondag bakdag: Italiaans plukbrood

Voor deze zondag bakdag heb ik een superlekker recept voor plukbrood! Ik wilde het al een tijdje maken en afgelopen week heb ik het gemaakt. Het is eigenlijk gewoon een brood met stukjes ham en kaas erin, oregano erover en je bent klaar, maar voor het gemak zal ik alles even laten zien hah.

Wat heb je nodig?

- een groot, rond brood ( een soort 'boule', ik kocht het bij de AH )
- ham in vierkantjes gesneden
- kaas of mozzarella 
- oregano en Provençaalse kruiden

Eerst verwarm je de oven voor op 180*. Snijd eerst horizontaal 'strepen' in het brood, maar snijd niet helemaal tot de bodem. Snijd daarna verticaal het brood, ook niet tot de bodem. Er ontstaan nu kleine vierkantjes. Hiertussen doe je ham en kaas. Zorg dat je bij ieder vierkantje ham en kaas hebt, dat is het lekkerst ( tenminste.. Als je van ham en kaas houd haha ). Als dat klaar is, strooi je de oregano en kruiden over het brood. 
Hij is nu klaar om in de oven te gaan! Zet hem ongeveer 15 minuten in de oven, maar blijf wel even checken. Wanneer de kaas goed gesmolten is & de korst goudbruin  ( maar zeeeeeker niet zwart ) dan is hij goed. 


Even serieus: hoe goed ziet dit eruit?


Yummmmm

Wij aten het 's avonds als diner met soep en andere broodjes. Ik vond het persoonlijk echt heel lekker!

XOXO

q: lijkt het jou lekker?


Geen opmerkingen: