Pagina's

7.2.15

Koek in een mok

De laatste tijd zag ik veel koek-in-een-mok recepten voorbij komen. Er zijn zelfs complete kookboeken van! Ik probeerde het zelf ook eens...


Nodig: 
- een mok
- kaneelsuiker of alleen suiker
- zout ( een snufje ) 
- lepel
- roomboter ( een lepel vol )
- bloem ( op gevoel, tot het deeg een goede substantie vormt ) 
- 1 ei geel


Huppakee, gewoon alles bij elkaar gooien hahaaha. Roeren, roeren, roeren. Als het een goed deeg is kun je het voor ong. 2 minuten in de magnetron doen. Wanneer je het uit de magnetron haalt, gaart het nog door. Oja, niet te vaak in en uit de magnetron halen dan word het veel te rubberig! Bij mij is ie daardoor een beetje mislukt hah.


Kijk, beetje gek. Maar toch wel lekker! Oja, ik heb er trouwens hagelslag door heen gedaan voor de smaak, ik had geen sprinkels hahaha.

Q: ga je dit proberen?




Geen opmerkingen: