Pagina's

13.8.15

back to school; de essentials

Hoihoi allemaal!

Binnenkort begint het allemaal weer ( ga even zitten, dit word een grote schok ) ; school. Bah. Het woord alleen al. Het enige leuke wat ik hier nog van kan maken is het kopen van alle leuke nieuwe schoolspullen!

Omdat ik al een paar jaar ieder jaar nieuwe spullen uit probeer op de middelbare school, begin ik wel door te krijgen wat ik het handigst vind en voor mij het beste werkt. Hier zijn mijn tips en essentials!



Voor elk vak een apart schrift?

Ik heb een systeem voor hoe ik het liefst mijn schriften voor vakken indeel. Voor een aantal vakken koop ik een 'vier-in-een' schrift van de hema ( de rest valt allemaal uit elkaar bij de ringen ). Ik heb afgelopen jaar met een grote multomap gewerkt waar ik alle bakken in deed, maar dat werkte echt niet. Ik moest iedere dag die loodzware map meesleuren die ook nog eens niet in mijn te kleine tas paste. Ohja, ik was te eigenwijs om een normale tas te kopen, haha. Die map was dan ook nog eens veel te groot voor zo'n klein schooltafeltje... Onhandig dus. Nu heb ik gewoon weer een vier in een schrift. Voor wiskunde heb ik natuurlijk een apart schriftje met blokjes. Voor veel vakken heb je ook alleeen een werkboek nodig, dus daarvoor heb ik niet nog een vier in een schrift nodig. Een is genoeg bij mij.

Aantekeningen opschrijven.

Voor een aantal vakken waarbij je veel aantekeningen moet maken, heb ik kleine notitieboekjes. Deze zijn extra naast het gewone schrift. Het zijn van die kleine schriftjes die je bijvoorbeeld bij de Hema of Ikea kunt kopen, dat is wel net zo handig.


Rekenmachine apart meenemen?

Omdat je naast je potloodjes en pennen ( en weet ik veel wat jij allemaal meeneemt, haha ) ook nog een rekenmachine, geodriehoek en soms passer nodig hebt, is het handig om hier ook een plekje voor te hebben. Je kunt deze óf bij je grote etui indoen, óf in een aparte etui doen, óf ergens anders in je tas verstoppen. Ik heb vaak een klein etuitje, dus doe ik dat soort spulletjes in het voorbakte in mijn tas. Het is maar wat je fijner vind!


Tip tip tip

Als je voor het eerst naar de middelbare school gaat: koop niet te veel. Deze fout maakt volgens mij iedereen wel, maar je hebt echt geen 10 nederlands schriften, 5 notitieboeken, 3 reserve geodriehoeken en nog allemaal 'leuke' spulletjes nodig. - ik weet dat het heel verleidelijk is om bij de hema lees in te slaan wat je maar ziet, want het ziet er echt uit alsof je het nodig hebt, die washi tape en stempels en naamlabels enzo, maar laat je niet omkopen! je hebt het echt niet zo veel nodig! - koop gewoon wat goede basisdingen waar je een tijd mee vooruit kunt, maar je kunt altijd in januari nog een keer een schriftje kopen. Misschien geloof je het niet, maar ik zit nu nog steeds met restanten uit de eerste, haha!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Binnenkort zal ik een kleine haul plaatsen en waarschijnlijk nog wat tips voor de eerste tijd!

XOXO

PS. mijn camera USB kabel is weg, dus ik kan de foto's die ik ingepland had bij artikelen nog niet plaatsen, excusez moi!

Geen opmerkingen: