Pagina's

13.5.15

Vegan challenge ❤️

De laatste paar weken/maanden ben ik mij een beetje aan het inlezen op veganisme. Sommigen zeggen dat het heel goed voor je is, anderen weer dat het heel slecht is. Wat in íeder geval zeker is, is dat het beter voor de aarde, de dieren & de hele planeet is <3. Ik heb een aantal documentaires gekeken en speeches en het was echt indrukwekkend. Het moeilijke aan veganisme is dat je wel goede vervangers moet hebben... Maar: fruit is your best friend!




Om dit alles zelf een keer uit te proberen, ga ik 2 dagen veganistisch eten. Geen vlees, geen zuivel, geen kaas, geen eieren ( & echt hardcore: geen honing ). Geen enkel dierlijk product dus. Als dit lukt, ga ik het misschien wel een week of een maand proberen. 



Ik zal overigens zeker een food dagboek bijhouden op mn blog! Ik verwacht dat het niet zo moeilijk zal zijn, aangezien ik geen melk/zuivel drink, weinig eieren en niet bizar veel vlees. Ook eet ik eigenlijk geen vla. Wel zal het moeilijk zijn met kaas en avondeten... Maar er zijn MEER dan genoeg vervangers! Ik hoop echt dat het lukt :D



Reden waarom ik best wel geinteresseerd ben in veganisme? Ik heb al mijn hele leven huisdieren en de laatste tijd komt eigenlijk steeds meer aan het licht dat dieren vreselijk behandeld worden voor hun vlees of eieren/melk. Ik wil er niet te veel over uitwijken ( kijk dan de documentaire earthlings, of de speech van Gary Yourofsky ) maar daar breekt mijn hart van. Ook zitten er veeeel gezondheids voordelen aan vast, wat voor sommige mensen nog te betwisten valt, maar het klinkt mij heel logisch. 



Zo, dat was dat. Dus, vanaf morgen kun je mijn food diary zien! 

Lots of love <3

7 opmerkingen:

Esther zei

Wow leuk dat je het doet! Ik ben zelf iemand die bijna volledig veganistisch eet buiten kaas, dus voor mij zo het allen een challange zijn om die kaas te laten :p

Aimée ♥ zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Joanne zei

Benieuwd hoe het bevalt! In ieder geval veel succes, leuke challenge!

Unknown zei

Soja (yoghurt) is een goede vervanger voor zuivel. De smaak is even wennen, maar het is niet extreem smerig^^

Aimée ♥ zei

Ja ik ook! Dankje :D

Aimée ♥ zei

Ja dat las ik al! Wel te doen dus ?

Aimée ♥ zei

Haha, nouja ja bent al een heel eind!