Pagina's

14.5.15

Food diary vegan challenge dag #1 ❤️

Hoi! Vandaag mijn eerste 'dood diary' van deze mini vegan challenge <3. Vandaag ging eigenlijk super goed, ik wilde 's ochtends eigenlijk wel kaas op brood, maar dat heb ik gewoon vervangen. Ook bij het avondeten hebben we normaal bijvoorbeeld gehakt erbij maar vandaag was dat tofu! Het was wel even wennen omdat er bij veeeeel meer dingen zuivel of ei inzit dan je denkt.


Als ontbijt had ik een meergranen broodje met komkommer en babyspinazie. Ja, ik heb opgelet of er zuivel of ei in het brood zat! Maar dat was niet het geval :D Zoals je op de foto kunt zien wilde ik graag een beschuitje met aardbeien, maar toen ik een hap wilde nemen bedacht ik me dat er in beschuit misschien wel ei zit, ik checkte de ingrediënten lijst en ja: vrije uitloopeieren.
Nouja, dan maar zonder beschuit haha. Ook lekker. Ik dronk er een kop thee en een glas water bij.


Na een half uurtje te hebben hardgelopen at ik wat fruit. Nectarines en peer, super lekker <3 ( ik at het hele bord niet zelf op haha, ik deelde! )


Als lunch at ik een boterham uit de toaster met komkommer prut ( ha ha ) en babyspinazie ( echt een aanrader! ) en een cracker met halva-jam.
Ik kwam er trouwens achter dat al het brood wat wij in huis hadden, veganistisch is. Ik las op veel vegan food diary's dat in heel veel brood zuivel zit, maar bij al ons brood niet. Zou het zijn omdat we meestal spelt of meergranen brood hebben?


We zijn 's middags wezen wandelen, en daarna gingen we even op het terras zitten. Er was niks vegans te eten , maar gelukkig nam niemand iets te eten! Thuis at ik een appel met kaneel.

 

Voor het avondeten had ik tofu ( pittig gekruid ), aardappels met rozemarijn en Mexicaanse groenten. Oh en ik at er curry bij, want mayo is natuurlijk niet vegan!

Ik eet nu nog even een digestive koekje, jum!

Morgen weer een diary :D

XOXO












Geen opmerkingen: