Pagina's

19.5.15

Beginnen met hardlopen ~ mijn tips ❤️


Hoi! 

Al een tijdje ben ik weer druk bezig met hardlopen, zo'n 2/3 x per week. Ik heb het echt helemaal ontdekt, ik vind het geweldig! Het bereiken van die mijlpaal, het 'weer een stuk verder' kunnen. Echt tof. Na een paar weken kocht ik bij Run2Day, een paar goedaangemeten schoenen. Dit zijn trouwens de nike air zoom Pegasus 31 :) Ze lopen echt geweldig! Ook kocht ik er een nike hardlooplegging bij, loopt toch wat lekkerder dan een flabberende joggingbroek. Vandaag leek het me wel leuk om wat tips te geven over hardlopen, en wat dingetjes die ik, als redelijk beginner, ervaar! Ik weet trouwens dat half Nederland al hardloopt, dus misschien jullie ook al wel haha.

1. Wanneer je zeker weet dat je verder wilt gaan met hardlopen, kun je het best eerst investeren in goede hardloopschoenen. Dit maakt echt een groot verschil, believe me. Hardloopschoenen zijn wel erg duur, je hebt natuurlijk ook wel de goedkopere modellen ( €40/€60 ) maar dit zijn vaak niet specifieke hardloopschoenen. Een goede hardloopschoen kun je het beste kopen bij een speciaalzaak.

2. Draag strakke kleding. Dit vind ik, persoonlijk, 10 keer zo fijn als flabberende kleding. Dat lijdt echt af, haha. Zodra je veel bezig bent met hardlopen kun je ook goede kleding aanschaffen. Zoals bijvoorbeeld een ademend shirt en een legging. En ja, dat motiveert haha.

3. Doe een warming up. Dit soort stretch oefeningen kun je vinden op internet. Echt belangrijk, want voor je het weet heb je een blessure! De oefeningetjes zijn vaak makkelijk, maar je spieren rekken wel goed.

4. Werk in het begin met een schema. Ik merk echt dat dit handiger is dan zomaar hardlopen tot je erbij neer valt. Vaak begint het schema heel rustig, zodat je het op kunt bouwen. Zodra je denkt dat je er klaar voor bent kun je natuurlijk zonder schema gaan lopen!



Dit waren mijn basic tips voor beginnen met hardlopen! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

XOXO

Geen opmerkingen: